• פקס: 03-5661331
  • רחוב כנרת 5, מגדל ב.ס.ר 3, קומה 19, בני ברק

חיסכון פנסיוני

מהו חסכון פנסיוני?

חיסכון פנסיוני הינו חסכון ארוך טווח המשולם עם הפרישה לגמלאות כקצבה חודשית או כסכום חד פעמי. בחלק מאפיקי החיסכון הפנסיוני ניתן להוסיף גם מרכיבים ביטוחיים המעניקים כיסוי למקרי מוות, נכות ו/ואו אובדן כושר עבודה.

על מנת לשמור על רמת החיים בשנים שלאחר הפרישה חשוב להתחיל להפקיד לחסכון פנסיוני מוקדם ככל האפשר.

קיימים 4 ערוצי חסכון פנסיוני המיועדים הן לשכירים והן לעצמאים.

  • קרן פנסיה – זהו מסלול חסכון המיועד לטווח הארוך ובמסגרתו, החל ממועד היציאה לגמלאות, משולמת לחוסך קצבה חודשית, לכל ימי חייו. בנוסף לחסכון הפנסיוני ניתן להוסיף לקרן הפנסיה גם מרכיבים של ביטוח חיים וביטוחי נכויות ואובדן כושר עבודה.
  • ביטוח מנהלים – זהו מסלול חסכון פנסיוני נוסף הגמיש יותר מקרן הפנסיה ומשולם גם הוא כקצבה, מדי חודש, עם יציאת המבוטח לגמלאות. בדומה לקרן פנסיה גם לביטוח המנהלים ניתן להוסיף כיסויים ביטוחיים.
  • קופת גמל – זוהי תוכנית חסכון פטורה ממס המיועדת לטווח הבינוני והארוך. הכספים הנחסכים בקופת גמל משולמים לבעלי הקופה בסכום חד פעמי, לרוב עם יציאתו לגמלאות. קופות הגמל הינן מסלול חיסכון גמיש מאוד בו ניתן לעבור בקלות מקופה לקופה וכן מקופת גמל לתוכנית חסכון אחרת, מבלי לפגוע בזכויות שנצברו. קופות הגמל השונות נבדלות זו מזו בגובה דמי הניהול, מדיניות ההשקעה, רמת הסיכון והתשואה.
  • קרן השתלמות – זוהי תכנית חסכון פטורה ממס לשכירים ולעצמאיים וניתן למשוך ממנה כספים לאחר תקופה קצרה יחסית של 6 שנים.

שני אפיקי חסכון נוספים לטווח הארוך הינם פוליסות חיסכון והשקעה של חברות הביטוח המקנות נזילות גבוהה בשחרור הכספים, וכן קופת גמל להשקעה, המשלבות את יתרונות המס של קופות הגמל עם נזילות גבוהה בשחרור הכספים.

 חסכון פנסיוני לעצמאים

החל משנת 2017 מחויב כל בעל עסק עצמאי להפקיד כספים לחיסכון פנסיוני שישולם לו לאחר הפרישה וגם במצב של אבטלה. ההפקדה לחיסכון הפנסיוני מזכה את המפקיד בהטבת מס, עד לגובה תקרה הקבועה בחוק. ניתן להפקיד כספים מעבר לתקרה הקבועה בחוק על מנת לצבור חסכון פנסיוני גדול יותר.  

החיסכון הפנסיוני שלכם יקבע במידה רבה את רמת החיים שלכם ושל משפחתכם בשנים שלאחר יציאתכם לגמלאות. כסוכנות המתמחה בניהול סיכונים נשמח לסייע לכם בתכנון עתידכם הפיננסי, בבחירת החיסכון המתאים לכם ובמעקב וייעוץ תקופתי, לאורך השנים, במטרה להמליץ לכם על שינויים בהתאם לשינויים בנסיבות חייכם.  

לקבלת הצעה למוצרים פנסיוניים מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

© סידס סוכנות לביטוח בע"מ

דילוג לתוכן